class vaderstad

Nový LEXION 780

22. 08. 2012

Dosud nejsilnější sklízecí mlátičkou na trhu byl do nedávna model LEXION 770, který v roce 2011 ustanovil současný rekord ve sklizni pšenice za osm hodin. Současně prošel testem výkonnosti, který trval dvacet hodin. Pro obchodní rok 2013 přivádí firma CLAAS na trh novou dimenzi výkonnosti.


Nejen díky novému systému CEMOS AUTOMATIC předčí nový model LEXION 780 všechny dosavadní stroje. Najdeme na něm řadu konstrukčních vylepšení a nových prvků.

Motor

Nová výrobní řada LEXION je tvořena 4 modely v sérii 700 a 5 typy v sérii 600, které pracují v rozsahu výkonu od 305 koní (LEXION 620) až do 598 koní (LEXION 780) podle normy ECE R 120. Díky nové technologii motoru disponují všechny modely vyšším výkonem a splňují požadavky emisní normy Stage IIIb (Tier 4i). Charakteristika motoru byla optimalizována a jmenovité otáčky se snížily na 1.900 ot/min u všech modelů. Výsledkem je snížená spotřeba paliva.

Dva nejsilnější modely LEXION 770 a 780 jsou poháněny motory Mercedes Benz, které využívají technologii SCR s přídavkem močoviny snižující emise. Ostatní stroje pohánějí motory Caterpillar, které k redukci emisí využívají technologii recirkulace ochlazených spalin EGR.


Chladicí systém

Pro novou sérii LEXION vyvinuli inženýři firmy CLAAS zcela nový chladicí systém, který zvládne chladit motor s vyšším výkonem. Čtyři modely série 700 používají nový systém DYNAMIC

COOLING s variabilním pohonem stlačeného vzduchu, chladičem hydraulické kapaliny a chladičem motoru. Tato soustava společně s variabilním ventilátorem a filtrem o průměru 1,6 metru je umístěna vodorovně za motorem, což umožnilo podstatné zvětšení. Výraznou změnou prošlo i vzduchové potrubí. Vzduch je do chladiče vtahován shora a potom je hnán vpřed, směrem k motoru, do stran a dolů pomocí nového lamelového systému. Nový potrubní systém vytváří krycí efekt, který aktivně brání pronikání prachu. Tím je zajištěn nejen čistý proud vzduchu, ale také podstatně nižší potřeba údržby.

Nová série 600 využívá systém plošného odsávání, vertikální systém chlazení, který byl vyzkoušen na současných modelech série 700.


Výkonnější mláticí systém

Optimalizací prošlo i mláticí ústrojí. Zatímco současný model LEXION 770 má pět separačních košů na rotor, separace nového modelu 780 je zabezpečena použitím 2x šesti koši při zvýšené rychlosti rotoru 1.250 ot/min. Kromě toho jsou všechny mlátičky řady 700 vybaveny osvědčeným systémem čištění JET STREAM.

K zajištění zvýšené kapacity nových mlátiček se zvětšily i objemy zásobníků zrna na všech modelech. Vzrostla i výkonnost při vyprazdňování pomocí šnekového dopravníku 4 XL, který má délku 8,81 m a vyprazdňovací výšku 4,98 m. Nejsilnější typ má objem zásobníku 12.500 litru a maximální rychlost vyprazdňování 130 l/s.

 

Pohon

Systém CLAAS POWER SYSTEMS zajistí, že součásti pohonu, jako je motor, nápravy a pneumatiky, jsou sladěny v jeden pracovní systém. Proto mají všechny nové stroje přepracovaný pojezd a série 700 je navíc vybavena známým pohonem všech kol, použitým na samojízdných řezačkách JAGUAR. Na tomto konceptu pojezdu je tažná síla přenášena pomocí druhého hydrostatického motoru na zadní nápravu.

Dalším novým konstrukčním prvkem je zámek diferenciálu na stroji LEXION 780 a kolové verzi modelu 770. Tyto dva typy jsou vybaveny nápravou uchycenou na čtyřech bodech. Jde o patent společnosti CLAAS, který poskytuje zvýšenou stabilitu a větší nosnost na nerovných pozemcích. Nová náprava je odpružena na čtyřech místech, které kromě vertikálního vyrovnávání rázů zachytí i boční výchylky. Lze také použít větší pneumatiky s průměrem až 1,65 m.

Třetí generace pásových podvozků TERRA TRAC je vybavena hydropneumatickým odpružením a je dostupná pro všechny modely série 700. V kombinaci s novou nápravou se tak zajistí nejvyšší možná šetrnost k půdě.

LEXION byl také vylepšen pro práci ve svazích. Na třech modelech 760, 670 a 630 MONTANA byla přepracována konstrukce šikmého dopravníku, která umožní připojení žacího ústrojí VARIO s pracovním záběrem až 9 metrů.

Novinkou rozhodně není centrální mazací systém použitý na všech typech. Jde ale o vítané ulehčení práce uživatelů, protože se automaticky zajistí promazání všech důležitých prvků.


Optimalizovaná sklizeň

Spolu se sérií LEXION 700 CLAAS uvádí první mlátičky, které se automaticky a plynule přizpůsobují sklizňovým podmínkám. V roce 2010 CLAAS představil systém CEMOS. Tento asistenční systém pomáhal zvýšit sklizňovou výkonnost vedením obsluhy k optimalizaci parametrů pomocí návrhů změn nastavení. Ovšem řidič musel o tento návrh aktivně usilovat a zároveň musel přistoupit aktivně ke změně, nebo ji odmítnout. Šlo tedy o dialog mezi strojem a obsluhou.

U systému CEMOS AUTOMATIC se jedná o první plně automatický systém pro separaci a čištění. V kombinaci s automatickým řídicím systémem GPS PILOT a ovladačem výkonnosti CRUISE PILOT stroje CLAAS mohou podávat špičkové výkony jak z hlediska výkonu, tak z hlediska kvality a čistoty zrna při minimální spotřebě paliva a snadné obsluze. CEMOS AUTOMATIC využívá množství senzorů ke sledování spousty parametrů sklizně s obrovskou přesností a okamžitým přizpůsobením nastavení daným podmínkám. Najdeme zde dva rozdílné pracovní systémy.

CEMOS AUTO SEPARATION

optimalizuje separaci zrna pomocí úpravy otáček rotoru a vzdálenosti košů.

CEMOS AUTO CLEANING

reguluje proces čištění přizpůsobením rychlosti ventilátoru a otevřením vrchního a spodního síta.


Pro více informací klikněte sem